zaterdag 9 juli 2011

Raceklaar maken TeamSlot Saleen S7R 'Agip'



De slotcar zo op een plaatje gezet valt gelijk op dat de vooras een 'los' karakter heeft, zoals men gewend is van de oude Ninco modellen.
Jammer maar niet onoverkomelijk.
Simpele moertjes of oude aslagertjes kunnen daarin al een hoop goedmaken.

Natuurlijk moet ook de binnenkant geïnspecteerd worden, de schroevendraaier is dan ook snel gepakt en de 4 schroefjes aan voor- en achterzijde laten zich makkelijk verwijderen.
De constructie is degelijk, de gehele auto weegt 86 gram en de body zo'n 36, da's behoorlijk. Wellicht een overblijfsel uit de tijd van de resine bodies welke Teamslot vroeger maakte.
Het interieur draagt zeker bij aan het gewicht van de body, zo'n dikke plak zie je niet vaak meer. Daar valt nog flink wat te verbeteren voor de hobbyist !
Op het chassis is in een inline opstelling een mabuchi motortje geplaatst. De beugel waarin de motor is geplaatst kan weggenomen worden, daardoor is het mogelijk een grote NC motor te monteren. De 2 sterke magneetjes die in het chassis bevestigd zijn kunnen er zo uitgewipt worden.


Na testen van de motor blijkt deze een onwaarschijnlijk hoog toerental van 35k toeren te draaien, Wellicht zijn deze magneetjes ook alleen maar nodig om deze slotcar in het slot te houden en niet te laten opstijgen.


Het sleperschoentje en slepers waren van een prima kwaliteit. Hoewel de slepers wat dun en kort waren gaven ze de auto voldoende stroom. Ook de motordraden waren van een prima kwaliteit en ook te gebruiken als de motor vervangen wordt door een meer gezapig exemplaar.

Helaas is er wel wat aan te merken op de achtervelgen en banden. Of de banden zijn te smal voor de velg, of de velg te breed voor deze banden.
In ieder geval de banden passen niet om de velg.
Een grote misser, maar ook deze is verhelpen, de velgen zijn voorzien van flink wat bramen, maar laten zich makkelijk scburen.
Simpelweg met een vijl langs de randen waarop de band rust halen, een klusje welke binnen een minuut of 5 ervoor zorgt dat de banden wel goed passen.
De banden zelf zijn niet te schuren, wellicht zijn deze van een siliconen compound. Mits schoongemaakt geven deze banden ook voldoende grip. 'T is ook waar je op je baan mee wilt rijden.
Natuurlijk is ombouwen met lichtmetalen velgen een makkelijkere klus, maar er is nu even voor gekozen de moeilijkere weg te nemen. Ombouwen kan altijd nog :-) Geraamde kosten daarvan zijn zo'n € 15,- als voor een setje vanuit Slotit wordt gekozen.
Op de baan laat deze auto zich prima houden, het voltage tijdens het rijden was wel op een schamele 8 volt gezet, genoeg om deze auto met een hoge snelheid over het baan te jagen.
Plus:
- Prijs
- Detailering
- Makkelijk te verbouwen Saleen, met tal van mogelijkheden
Min:
- Verouderde techniek
- Weinig bruikbare motor
- Niet zonder extra zorg op de baan te zetten.
Aanrader: JA .
Alleen al om 't feit dat dit een model van de illustere Saleen S7R is waarbij je mooie goed rijdbare slotcar kan maken !

Met dank aan Frank (http://www.frankslot.nl/) die zo geschikt was een auto beschikbaar te stellen.
Mocht je nou ook zo'n auto willen neem dan contact met hem op hij kan je deze prachtige auto leveren.


 

 
.

 

Wat krijg je aan slotcar voor om-en-nabij de € 25,- ?
Teamslot levert voor dat geld een modellen uit hun 'Basic Cars' serie.
Een TeamSlot Saleen S7R 'Agip' is zo besteld.

Bij binnenkomst en nog fris is de doos ziet deze slotcar er mooi uit, in een nette kleurstelling geel-met-zwarte striping en het 'Agip' logo op de kofferbak (de motor zit bij een Saleen achter de coureur).
De witte velgen vloeken een beetje bij de auto, niettemin zien zij er ook netjes uit.
Gaas aan de voor - en achterzijde maken de body mooi 'af'.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen