woensdag 16 oktober 2013

Slot.it ? Policar ?

Slot.it of Policar? Nou van beide wat. De naam is namelijk Policar maar het geheel is natuurlijk gemaakt door Slot.it. Vanwaar deze opmerkelijke draai ? Nou eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Een aantal jaar geleden wist Carrera het patent te leggen op de naam Ferrari voor slotcars.
Dat resulteerde in het spontaan terugnemen van bepaalde Fabrikanten van alle Ferrari auto's zoals Ninco. Voor velen was dit natuurlijk een enorme strop zo ook voor Slot.it. Nu hebben deze slimme heren hun handen op de merknaam Policar weten te leggen en onder die naam mag dan wel de Ferrari gemaakt worden aangezien dit onder andere landsregels schijnt te vallen. Kortom er komen weer mooie Ferrari 's uit die ook nog eens goed rijden. (Daarmee zeg ik niet dat de Ferrari 's van Carrera niet mooi zijn).
Onderstaande model zal als eerste worden uitgebracht door Policar.
Gevolgd door een Ferrari F40.

Op de site van Policar staat nog helemaal niets maar daar zal wel snel verandering in komen.

CA13d - Jaguar XJR12 n.36 Le Mans 1991

Leverbaar vanaf komende week!
The Jaguar XJR12 is a sport-prototype racing car, born in 1990 to replace the XJR9.
This model featured a carbon fiber monocoque chassis. The engine was a V12 engine with two valves per cylinder. In 1990, displacement was 6 liters for the IMSA version and 7 liters in the Group C configuration; these values were increased in 1991, becoming 6.5 liters for the American version and 7.4 for the European one, whose weight was respectively 930 and 1000 kg.
The XJR12 was employed by Tom Walkinshaw Racing in particular for the long distance races, such as Daytona, Sebring and Le Mans, as this car was very reliable and regular in race trim.
The car was a superb racer: in 1990, it finished 1st and 2nd in the Daytona and Le Mans 24 Hours races, and in 3rd place at Sebring. Later on, it finished in 2nd, 3rd and 4th place at Le Mans in 1991, and in 2nd at Daytona in 1992.
The car number 36, colour 'british racing green' and sponsored by Suntec, was a surprise in the entry list of the 1991 Le Mans 24 Hours. Its most experienced driver was David Leslie who drove with two pilots coming from Japanese F3000 championship, Mauro Martini and Jeff Krosnoff.
 

woensdag 9 oktober 2013

Classic Cup Frankslot de enige echte

Beste Slotracers,


Op zondag 27 oktober kunnen na een lange zomerstop de classics zich weer opstellen op de startgrid !

Deze race bij SRC De Bunker zal de vijfde Classic Cup zijn van 2013.
De strijd op deze mooie baan zal ook deze keer weer in de Standaard, Touring en Modified klasse gestreden worden.


        Op de website
www.classic-cup.nl is zowel het reglement als de homologatielijst te downloaden.
Inschrijving voor deze race bedraagt € 6,- inclusief één paar handout banden
De bandenkeuze is deze keer de Sideways - High Grip Hard, in de m
aten 19x10 of 20x12, welke twee races worden gebruikt.
Na de race dienen de banden op naam ingeleverd te worden.

Globaal zal de racedag er als volgt uitzien:
  • 08.30 uur club open
  • 10.30 uur sluiting training, aanbieding voor keuring
  • 11.00 uur kwalificatie (1 minuut per rijder)
  • 11.30 uur begin race
  • 16.00 uur einde race
  • 16.30 uur prijsuitreiking
Enige wijziging en uitloop op het schema is altijd mogelijk.
Voor routebeschrijving zie:
http://www.slotraceclubdebunker.nl/
Ps bijgaande foto's zijn van de classicrace gehouden in April 2009
 
 
 

All Slotcar nieuws

Gisteren ontving ik een mail van All Slotcar, hierin staat een link vermeld naar de Italiaanse site Italiaslot.
Ik heb een paar foto's geleend en zet er gelijk ook even de link bij.