woensdag 28 maart 2012

Slot.it Mazda CA 15 nieuws

Dear Customer,

the 'Sugo 550km' CA15C is the first Mazda to come updated with EVO6, offset 0.5mm, 16.5mm rear tyres. Nice, if you ask me.
The original Mazda body was not EVO6 compatible, so we had to modify it: the rear radiator on the left side of the car is now detachable, and the exhaust on the right side must be removed to fit the 6 screws pod. Chassis can be made with 4 (compatible with all bodies) or 6 screw posts, and they will both be available as spare.
The box stock car comes assembled with 6 posts pod, plus a 4 posts chassis under the base of the car. The rear left radiator, and the right exhaust, are under the base of the car, too.
The customer can decide whether the car has to be a shelf queen, in which case he should put radiator and exhaust back on the body, and reassemble the complete chassis with the provided 4 holes unit, or leave it as it is, replace the rear wing with the racing one which can be found under the base, and take her to the track :)

Maurizio


zondag 18 maart 2012

RACER Slot cars - NEW RCR63A - RCR63B

Glad to send you herewith attached photos relevant to preproduction sample
of our new 512S spider as follows:

RCR53A - 512S - Sebring 12hrs 1970 - #19 M. Andretti / A. Merzario
RCR53B - 512S - Sebring 12hrs 1970 - #20 J. Ickx / P. Schetty


both cars will be available by the end of april.



donderdag 15 maart 2012

Classic Cup in Marrum 1 April en nee t is geen grap!!!

Beste Slotracers,

Op zondag 1 april 2012 zal op de mooie Fleischmann baan van Racing Unlimited te Marrum de tweede Classic Cup race 2012 worden verreden.
De Classics kunnen zicht weer opstellen op de startgrid !

In zowel de Standaard klasse, de Touring klasse als Modified klasse zullen medailles te winnen zijn.
Deze race zal in twee heats gestreden worden.
Ve
rder is er een prijs voor de Best Rookie en Concours d'elegance.

Op de website
www.classic-cup.nl is zowel het reglement als de homologatielijst te downloaden.
Ook is het op deze site mogelijk alvast in te schrijven en/of extra bandjes te reserveren.

Inschrijving voor deze race bedraagt € 6,- inclusief 1 paar handout banden.
Exemplaren van de Scaleauto Foamband smal genoeg voor Classics zijn gearriveerd ter test.
Bij deze race zal echter gebruik worden gemaakt van de Slot.it C1 compound.
De keuze is tussen :

PT 34 - 19,5 x 10 mm (dunne band, voor de grotere maat velg)
PT 35 -  20 x 9,5 mm
PT1159c - 17.2 x 9.5 mm (dunne band, voor de kleine maat velg)
PT1152C1 - 19.5 x 10 mm

Deze banden worden zonder schuren op de velgen geplaatst door de rijder bij de keuring.


Globaal zal de racedag er als volgt uitzien:

Baan open:                                      08.00 uur
Inschrijving+technische keuring:     10.30 uur
Begin race:                                      12.00 uur
Eind race:                                        16.30 uur
Prijsuitreiking:                                17.00 uur

Enige wijziging en uitloop op het schema is altijd mogelijk.
Voor routebeschrijving zie:
http://www.racingunlimited.nl/


dinsdag 13 maart 2012

Kyosho Dslot 43 test

Deze test heeft lang op zich laten wachten, te lang maar zo gaat dat af en toe in het leven. Nu dan toch de lang verwachte test van deze prachtig vorm gegeven Lambo van het merk Kyosho. Zoals jullie weten ben ik samen met Frank en Fred bij de stand van Kyosho geweest op de Toyfair. Net als vorig jaar werden we getrakteerd op een scala aan slotcars. Vorig jaar nog in de test fase maar nu gewoon helemaal ready to go. Niet alleen hebben ze bij Kyosho gedacht aan auto's maar ook een heuse racebaan en ook een heleboel tunings onderdelen komen van dit merk op de markt. Maar ik dwaal af. In deze test gaat het natuurlijk alleen maar om de auto. Niet zo maar een auto maar een fel groene Lambo.
Deze auto werd me mee gegeven met de woorden maak er een mooi en goed verhaal van, nou dat is zeker gelukt!

 Laten we beginnen bij de verpakking, dat is tenslotte het eerste wat je ziet en gezegd moet worden dat zwart met groen een goede combinatie is. De auto staat mooi te pronken in de uitsnede en aan de binnenkant van de verpakking valt te zien welke auto's er zo meer te leveren zijn op een mooie kaart. De auto zelf is stevig vast geschroefd op de sokkel met twee schroefjes dus losgaan tijdens vervoer zal wel haast onmogelijk zijn.

De auto uit de doos halend is natuurlijk het eerste wat opvalt het detail van dit kleine autootje. Strak in de lak en de emblemen zijn goed geplaatst. Het opschrift Lamborghini is zelfs leesbaar!
 Aan de onderkant van de auto zien we de techniek al een klein beetje schuil gaan. Hier is te zien dat de sleperschoen dermate groot is dat rijden op een 1/32 schaal baan geen probleem is. Toppie!!!
 Als je dan het kapje van het chassis haalt ( wat trouwens makkelijk gaat met een clip-on systeem) kan je zien dat er veel aandacht is besteed aan de details betreffende de tunings mogelijk heden. De achterkant is flexibel en geveerd en de kap is ook losser te stellen door twee schroefjes.

 Zo naast een Slot-it Jaguar valt het verschil in grootte wel op.

 Dan de auto maar eens gewogen en nader bekeken. Opvallend is het gewicht van de auto niet, met 50 gram is het een mooi licht autootje. De magneet kracht is echter wel opvallend te noemen... 150 gram maar liefst. toevallig pak ik de auto bij de spiegels en dat is dan weer mooi doordacht, deze zijn van rubber !!! Goed nagedacht.
 Het mooie van de magneet is dat deze gewoon iets omhoog kan aangezien er iets aan opvulling onder de magneet zit. Zelf heb ik eerst gereden met magneet. Nou plakken doet hij maar hij rijdt lekker. Voor een thuisbaan een echte aanrader. De banden die standaard meegeleverd zijn voldoen goed en ook de motor heeft voldoende power.
 Hier is te zien dat er onder de magneet een plaatje ijzer zit wat je gewoon kan verwijderen.

 Bovenstaande schroefje is dusdanig gesitueerd dat de kap iets losser gemaakt kan worden en dus iets aan flexibiliteit krijgt zodat je een betere wegligging krijgt. Hieronder de bevestigings punten.
 Mooie ronde bandjes en ook de velgen zijn prima !
 Een uitvlieger is zeker mogelijk met de auto...
na het standaard testen heb ik eerst de magneet verwijderd aangezien vol gas over het gehele circuit gaat vervelen ;-). Nou dan is de auto ineens een stuk kwispeliger. De iets te harde standaard banden spelen al snel op. Gelukkig had ik van de vriendelijke meneer Kunihiro Inomata van Kyosho een setje extra banden mee gekregen met een zachtere compound. Snel proberen dus. Nou dat reed me toch een partijtje lekker. De auto is lekker driftend door de bochten te krijgen, iets meer snelheid natuurlijk aangezien de magneet de auto niet meer afremt. Kortom een heerlijke auto om mee te rijden.

Aan de stellage met tunings onderdelen was te zien dat ze bij Kyosho heel wat van plan zijn. Ik denk dan ook zeker dat de mogelijkheden van deze kleine auto's niet zullen teleurstellen.

Rest mij nog te zeggen dat ik Kyosho en in het bijzonder meneer Kunihiro Inomata wil bedanken voor het beschikbaar stellen van deze wonderschone auto.

PS hou www.frankslot.nl in de gaten, ik weet dat hij een aantal van deze mooie auto's heeft besteld.

maandag 12 maart 2012