woensdag 30 maart 2011

Mooi of lelijk ?

Tja beauty is in the eye of the beholder zeggen ze op z'n Engels. Ik zelf ben echter niet kapot van deze modellen. Wat vinden jullie er van ?


Op deze site staan meer van deze modellen; http://www.slotrac.com/

maandag 28 maart 2011

De ultieme richtplaat?

Een perspex plaatje om je auto te richten hebben we allemaal wel eens gezien. Dat deze plaatjes in alle soorten en maten te verkrijgen zijn weten we ook. Dat er echter een jslot richtplaat op de markt is gekomen die zo uitgebreid is wist ook ik nog niet.

 Zelfs te gebruiken als inloop plankje.
 Ja je ziet het goed, ruimte voor een 9 volts batterij.
En last but not least een voeler om de bodemspeling te controleren.

Al met al een heel uitgebreid hebbedingetje wat echter wel een paar centen kost. Echter hoe vaak zou je zoiets aanschaffen? Prijs van dit geheel 40,99 euro.

zondag 27 maart 2011

Classic Cup update

 
De Classic Cup series winterseizoen 2010/2011.

De volgende Classic Cup race voor seizoen 2010/201 wordt op zondag 15 mei verreden op de 4 sporen Carrerabaan van SRA te Almere.
Op deze baan zal gereden worden met P5 banden in de maat 19x10 of 20x11 (voorkeur bij inschrijving op te geven).
 

Er komt ook een kleine wijziging op het reglement voor wat betreft de modified klasse, motorsteunen mogen los gezet worden.
Hiermee zal het voor de modified rijders wat meer mogelijkheden komen om hun auto af te stellen.
FrankSlot hoopt dat dit de competitie in die klasse ook ten goede zal komen.

Classic Cup


Afgelopen zondag (20 maart) was er weer een Classic Cup georganiseerd door Frankslot. Ditmaal gehouden in Marrum. Het was als vanouds een gezellig evenement waar veel verschillende rijders op afkwamen. Opvallend was het veelvuldig voorkomen van een en dezelfde auto namelijk de Ford GT. In twee versies, de Fly en de NSR versie. Opvallend was ook dat de NSR versie niet beter presteerde als de Fly versie. Daarnaast nog enkele andere auto’s zoals een Opel GT, een Lambo, Lola T70 en nog een paar. Kortom een bonte aaneenschakeling van mooie auto’s. Dat is wat deze race zo leuk maakt, deze bonte verzameling aan auto’s.
s’Morgens was er ruimte om te trainen en er was de hele ochtend een file aan de baan, dat beloofde veel strijdlust. Helaas voor de organisatie bleek de computer even een kleine storing te krijgen waardoor het noodzakelijk werd de programmatuur er opnieuw op te zetten. Dit was snel geregeld waardoor de race nog binnen de geplande tijd van start kon gaan.
Gereden werd op een Fleischmann baan die ongeprepareerd is dus hij was wat glad. Tja, een nieuwe baan moet ingereden worden en dat is afgelopen zondag dan ook wel gebeurd. Er werd goed gereden al was er wel wat commotie over de grip, dit mocht echter de pret niet drukken aangezien de meesten de auto toch netjes in de baan wisten te houden. Toch werd er na de eerst verreden heats besloten de banden licht te schuren en elke race even schoon te maken door wat tape. Dat resulteerde in een snellere auto met betere wegligging. De rondetijden gingen naar beneden en de gereden ronden vlogen omhoog. De baan is trouwens een baan waar je een lekker ritme in kan krijgen, beter als sommige andere banen. De accommodatie is trouwens perfect, aan eten en drinken geen gebrek. Het broodje bal viel bij de meeste bezoekers goed in de smaak en de bediening was uitermate vriendelijk. Organisatorisch zat de gehele dag goed in elkaar dit door de organisator van de Classic Cup Frank van Frankslot en de eigenaren van de club Roland en Fred. De dag afsluiting was als vanouds met medailles voor de rijders die in hun eigen klasse nummer 1 t/m 3 geworden waren. Daarnaast was er een medaille voor de rookie van de race en een voor de mooist gespoten auto.
De dag was een succes mede door de goede sfeer die er tijdens zo’n race hangt. De organisatie , in handen van Frank, is altijd gemoedelijk en daardoor vriendschappelijk. Kortom een goede basis voor een cup die alweer geruime tijd in goede handen is van iemand die met plezier bezig is met zijn hobby en deze hobby nu alweer enkele jaren stimuleert.
Neem een kijkje op de volgende site voor foto’s en uitslagen: www.frankslot.nl

maandag 21 maart 2011

Winaars en verliezers

Slotracen wordt door sommigen gezien als een sport waarin je kan uitblinken, anderen kijken er wat genuanceerder naar en zien het vooral als een leuk spel. Opvallend is dat bepaalde mensen in hun quest naar de overwinning wel heel ver gaan. Tot vervelens toe wordt er over regels gediscuseerd en daar waar de regels niet duidelijk zijn worden de regels met voeten getreden. Grenzen worden verlegd en als men er op wordt aangesproken is men verbolgen. Ja maar dat staat toch niet in het reglement  is dan het verweer. Kortom als grote mensen willen spelen dienen de regels duidelijk gemaakt te worden, het is al net zo als met kleine kinderen. Worden we dan nooit volwassen? Nee dus….
 Het is zelfs zo dat sommigen van ons naar redenen gaan zoeken waarom er verloren wordt. Opvallend daarbij is dat vooral de omliggende factoren hebben geleid tot het niet behalen van een podium plek. Slechte inzetters, ik werd er door een ander uitgereden, de ander zijn auto voldeed niet aan het reglement dus hij had voordeel, etc.,etc. Het is jammer dat deze mensen niet wat meer zelfreflectie hebben en wat meer genieten van het rijden op zich. Gewoon genieten van een race waarbij je nek aan nek rijdt tot de laatste seconde en waarin de ander dan net wint op een paar baanvakken. Dat is racen! Gelukkig is de meerderheid van de mensen op die manier bezig met de hobby.
Sean Connery zei in de film ‘The rock’ het  volgende ;  losers always wine about their best, winners go home and fuck the prom queen.
Ik denk dat de winnaars de mensen zijn die aan het eind van de dag met een voldaan gevoel naar huis gaan, mensen die blij zijn dat ze weer een paar kennissen hebben ontmoet met dezelfde hobby en die genoten hebben van het rijden met een groep vrienden zonder er bij na te denken of ze nou gewonnen hebben of niet.
Kortom sommige winnaars zijn verliezers, en sommige verliezers juist winnaars.

zaterdag 19 maart 2011

Japan

Wat op dit moment in Japan speelt is bijna niet te vatten. Het hele land lijkt verscheurd te zijn door een alles verwoestende aardbeving met een daaropvolgende tsunami. Als je de beelden ziet dan zou je haast denken dat het leven welhaast stil moet staan. 

Onderstaande mail geeft echter aan dat het leven ook doorgaat ondanks alle misere en dat het op prijs gesteld wordt dat er vooral vanuit het buitenland producten gekocht worden om de economie draaiende te houden. Welke gevolgen deze natuurramp voor de economie heeft is niet te overzien maar dat het gevolgen heeft is wel duidelijk.

To our customers,

As you may have noticed from the news, Japan has been struck by the
earthquake and tsunami on March 11 and we have been receiving words of
condolence from our customers all around the world.

Fortunately, we are located in Osaka which is 1,000km (600miles) away
from the earthquake and and all of our staff and family are fine without
any damage to our warehouse and office.

We also receive questions of delays in order when ordering at this
moment.

Everything is as usual at our area and we are operating as usual
(packages will be shipped from Kansai International Airport which is
located in our area).

As this disaster has made a big impact in the Japanese economy
(especially to the hobby industry), we look forward to your future
order and your continuous support at our store.


Vanaf deze kant wens ik alle mensen in Japan heel veel sterkte.



dinsdag 15 maart 2011

Faro Nieuws


It was not posible to finish the long-prepared Tatraplan Sports, due to the missing data of the rear sections of the car. (FARO was preparing four versions simultaneously, each car body is different).

The first up will be the car with starting number 22, with whom Bruno Sojka started in Grand Prix of Czechoslovakia in 1949 at the Brno circuit. Only 500 models will be produced, which will be intended mainly for collectors.
The displayed car started in the twelve-hour endurance race in Brno, in 1950. Crew Pavelka / Ing. Sojka has won the race. Because this Tatraplan Sport has five major differences compared to the car from 1949, which is why a new, relevant, master had to be made. Test of the new Tatraplan Sport will be a part of the new issue of SLOTLOOK magazine 2011/1.

Nieuws van Racer

RCR58A - 250P - Le Mans 24hrs 1963 winner - #21 - L.Bandini / L.Scarfiotti
RCR58B - 275P - Le Mans 24hrs 1964 winner - #20 - J.Guichet / N.Vaccarella

Cars will be available in a couple weeks.

maandag 14 maart 2011

Een kijkje bij Slot.it

Op slotforum.com staat een erg leuk verhaal over Slot.it. Hier een link naar het desbetreffende verhaal: Slot.it

zondag 13 maart 2011

Mazda 787B

De Mazda 787B is voor mij een van de mooiere auto's die afgelopen jaren door verschillende slotcarfabricanten op de markt is gebracht. De beste tot nu toe uitgebrachte racer gemaakt door Slot-it. Nu komt er echter een nieuwe fabrikant genaamd Mr Slotcar met de Mazda op de proppen. Vraag is natuurlijk wat denkt deze nieuweling te kunnen verbeteren aan een auto die door Slot-it al zo mooi is gemaakt. Nou op de site van Mr Slotcar staat mooi beschreven wat er zoal in de auto is verwerkt. En dat is een hele waslijst. Wat vooral opvalt is de compleet andere motorsteun in de auto die aan de voorkant slechts op een punt steunt.
Aluminium screw on wheels front and rear
Screw in guideflag
22,000 RPM motor - Gears 9-28 Inline 0.5M
Machined bronze axle bushings
3/32" hardened steel axles
Adjustable motor pod for spring suspension
Adjustable front axle height
Rubber wing strut supports, unbreakable.

De eerste twee auto's die uitkomen zijn een mooie matzwarte testversie en een whitekit die door jezelf voorzien kan worden van een mooi kleurtje met bijpassende decals.
Op slotcarillustrated staat alvast een voorproefje van de auto en degene die het stuk geschreven heeft is erg enthousiast over de auto. Als het goed is komt de auto in de komende weken naar Nederland toe en ik zal zeker een test rit gaan maken met de auto.
Later dit jaar komt ook de bekende Renownversie op de markt.
Hieronder nog even een leuk filmpje van de Renownversie, wat een geluid. Jammer dat we dat op de racebaan niet kunnen imiteren ;-) 

maandag 7 maart 2011

Buggy Kit

Wat voor leuks je al niet tegenkomt als je een beetje surft op het internet. Deze buggy is daar een mooi voorbeeld van. De prijs is 20 euro en daarvoor krijg je geleverd wat er op onderstaande foto staat. Moet je alleen nog even een onderstel van een Ninco Pajero er bij kopen dan kan de echte pret pas beginnen.
Hier kun je zien hoe het model er uit ziet als je even aan het knutselen geweest bent.
Het chassis moet natuurlijk wel wat bijgewerkt worden naar de vorm van de body.
Wat lood in de bodem zorgt voor een heerlijk stabiele auto.

Veel plezier!

zaterdag 5 maart 2011

Jan Lammers - Le Mans Cars - Slot.it

Jan Lammers is voor Holland natuurlijk een levende legende en het is mooi dat Slot-it een aantal auto's heeft geproduceerd waarin Jan Lammers gereden heeft op Le Mans.
Er zijn echter nog een paar die Slot-it wat mij betreft wel mag toevoegen aan deze lijst.
 Slot-it Porsche Canon
 Le Mans 1983; Canon Racing Driven by: Jan Lammers /Jonathan Palmer /Richard Lloyd Grid: 6th Result: 8th (31 laps behind the winner)
 Le Mans 1984; GTi Engineering Canon Driven by: Jan Lammers /Jonathan Palmer Grid: 5th Result: did not finish (Cooling fan bearing) - 239 laps
Slot-it Jaguar Silk Cut
 Le Mans 1988; Silk Cut Jaguar XJR-9 Driven by: Jan Lammers/Johnny Dumfries/Andy Wallace Grid: 6th Result: winner - 394 laps (221.765 kph)
 Le Mans 1989; Silk Cut Jaguar Jaguar XJR-9 Driven by: Jan Lammers /Patrick Tambay/Andrew Gilbert-Scott Grid: 3rd Result: 4th (9 laps behind the winner)
 Le Mans 1990; Silk Cut Jaguar XJR-12 Driven by: Jan Lammers/Andy Wallace/Franz Konrad Grid: 17th Result: 2nd (4 laps behind the winner)
 Le Mans 1987; Silk Cut Jaguar XJR-8 Driven by: Jan Lammers/Win Percy/John Watson Grid: 5th Result: did not finish (Accident) - 158 laps
Le Mans 1987; Silk Cut Jaguar XJR-8 Driven by: Eddie Cheever/Raul Boesel/Jan Lammers Grid: 3rd Result: 5th (30 laps behind the winner)

 Slot-it Nissan Calsonic
Le Mans 1998; Nissan R390 Motorsport GT1 Driven by: Jan Lammers/Erik Comas/Andrea Montermini Grid: 13th Result: 6th (9 laps behind the winner)

vrijdag 4 maart 2011

Classic Cup Marrum 20 Maart 2011

Beste Slotracers,


Op zondag 20 maart 2011 zal op de nieuwe Fleischmann baan van Racing Unlimited in Marrum de derde Classic Cup race van het winterseizoen 2010-2011 worden verreden. Alle classics kunnen weer het gevecht aan op deze mooie baan !

In zowel de Standaard klasse, de Touring klasse als Modified klasse zullen medailles te winnen zijn, verder is er een prijs voor de Best Rookie en Concours d'elegance.

Op de website http://www.frankslot.nl/ is zowel het reglement als de homologatielijst te downloaden.

Inschrijving voor deze race bedraagt € 6,- inclusief 1 paar handout banden.
De keuze is tussen Slotit P3 19x10 of Slotit P3 20x12 bandjes, gaarne bij inschrijving te vermelden.

Bij Racing Unlimited zal de kantine tijdens deze race geopend zijn, zodat de inwendige mens zich gedurende deze dag kan versterken.


Globaal zal de racedag er als volgt uitzien:

Baan open:                                      08.00 uur
Inschrijving+technische keuring:     10.30 uur
Begin race:                                      12.00 uur
Eind race:                                        16.30 uur
Prijsuitreiking:                                 17.00 uur

Enige wijziging en uitloop op het schema is altijd mogelijk.
Voor routebeschrijving zie: http://www.racingunlimited.nl/

Let op: Gezien de 4 sporen baan is er plaats voor 24 rijders in totaal.

dinsdag 1 maart 2011

Avantslot nieuws

Avant Slot heeft de prijs van de electronische regelaar naar beneden bijgesteld.
Deze electronische regelaar is zeer makkelijk en rotsvast te bedienen door zijn + en - toetsen.
Waarbij de waardes voor de agressie, Anti-Spin makkelijk zijn uit te lezen.
De trigger is enigszins aangepast en beter bedienbaar.
Het blijft een grote regelaar, maar met een kleine prijs en met veel techniek aan boord.
Prijs van deze regelaar wordt neergezet op ongeveer € 79,- en da's een zeer laag bedrag voor zoveel techniek.
Tevens zijn enige nieuwe modellen op de markt gebracht met zeer vooruitstrevende techniek en een goede verhouding tussen gewicht en motorvermogen.
Zie onderstaande foto's en verbaas u over de detailering van deze modellen.


De Mirage Le Mans 1974 zal zo spoedig mogelijk op de Homologatie lijst van de Classic Cup worden geplaatst.
Prijzen van de onderstaande slotcars zijn bij FrankSlot € 52,50 en € 49,- in de voorbestelling.


Vanuit de Avant Slot site is de Catalogus voor 2011 te downloaden (http://www.avantslot.com/), klik daartoe op de 'English Section'